Hoe werkt dat,

Retargeting

WHY OH WHY?

Retargeting, ook wel bekend als remarketing. Waarom is dit zo interessant? Het is een fantastische manier om al geïnteresseerde personen met advertenties terug te krijgen op je website!

 

Met de implementatie van een tool op je website kun je registreren wie jouw website bekijken. Nee, je leert geen nieuwe namen kennen, want dat is niet AVG proof! Er wordt geanonimiseerde data geregistreerd door Facebook of Google Analytics.

 

Zo kun je je advertentie bijvoorbeeld richten op personen die al klant bij je zijn, of op personen die wel iets hebben bekeken in hun winkelmand, maar hun bestelling niet hebben afgemaakt. Er is veel mogelijk!

MAAR HOE DAN?

Stap 1: Setup

Het implementeren van de benodigde tool, dat is het startpunt! Zo moet er een stukje code op de website geplaatst worden, zodat de nodige data verzameld kan worden. Met deze data op zak ben je klaar voor de volgende stap!

Stap 2: Adverteren

Met de data in handen kun je gefundeerde beslissingen maken. Richt je je advertentie op de personen die hun winkelmandje hebben achtergelaten, of ga je voor het versterken van de klantrelatie? Alles is mogelijk. Het is tijd voor een advertentie!

Stap 3: Evaluatie

Het is belangrijk om het effect te meten van de inspanningen. Een goede Website Analytics setup is daarbij van belang. Zo kun je meten hoeveel jouw campagne heeft opgeleverd en kun je waar nodig bijsturen. Zo kun je je campagne optimaliseren.

EN DE KOSTEN?

Er zijn verschillende mogelijkheden om met retargeting aan de slag te gaan! Je kunt namelijk adverteren via het Google Netwerk, of via Facebook.

 

De setup-fee bedraagt €50,- per kanaal, maar deze krijg je van ons cadeau bij een jaarcontract!

30,- P/M
  • RETARGETING
  • ÉÉN ADVERTENTIE
  • MONITORING
  • BIJSTURING
Contact
45,- P/M
  • RETARGETING
  • TWEE ADVERTENTIES
  • MONITORING
  • BIJSTURING
Contact
CONTACT

“Benieuwd naar de mogelijkheden? Great! Je kunt mij bereiken door te mailen naar lex@craftcreative.nl, te bellen naar +31 6 40689032 of het contactformulier in te vullen!”

- Lex van Zalingen